woensdag 31 januari 2018

Pia Dijkstra en garantie op stofzuigers

“Een garantie geef je op stofzuigers”. Hoorde ik d66 kamerlid Pia Dijkstra van d66 zeggen op de vraag van het CDA in de Eerste Kamer naar een  spijkerharde garantie dat ook analfabeten, mensen met een laag IQ en bijvoorbeeld mensen met het syndroom van Down exact zouden begrijpen wat de door haar opgestelde orgaandonatiewet precies voor hen zou betekenen.
Nou ben ik zelf ook niet de slimste, maar behalve dat deze opmerking van een stuitende arrogantie getuigd tegenover mensen die het niet met haar eens zijn blijkt hieruit dat ze helemaal niks weet van de wereld buiten die paar honderd vierkante meter buiten het Binnenhof waar ze zich inzet om de Nederlandse overheid eigenaar te maken van alle organen in alle lichamen
van alle Nederlanders, want Pia’s partij weet wat het beste is voor de mensen, en die moeten verder niet zeuren.
En een garantie dat dit het einde van de bemoeizucht is van de politiek en van met name d66 met mijn lichaam en met  mijn leven kan d66 niet geven.
Aan mij zullen  ze bij d66 trouwens bij orgaandonatie niks hebben omdat het een bouwwerk van wrakhout is na al die decennia zwaar en intensief buffelen en bikkelen om de
belastingcenten op te hoesten waarmee ook Pia Dijkstra van d66 betaald wordt,  dat kan ik dan wel garanderen, en mijn leven, een aaneenschakeling van tegenslag, narigheid en ellende kunnen ze moeilijk nog meer verzieken, hoewel niet uit te sluiten is dat ze het toch gaan proberen.
En dankzij een d66 minister kunnen we als het tegenzit die wet ook niet meer via een referendum wegstemmen.
Terwijl d66 ooit werd opgericht om juist referenda in te stellen, dat zou een garantie zijn voor de invloed van het volk.
Maar toen kwamen er een paar referendumuitslagen die d66 onwelgevallig waren.
En moest het maar eens afgelopen zijn met de mening van het volk volgens een d66 minister.
Wat dat betreft lijkt d66 sprekend op een marktkoopman op de Dappermarkt.
Daarbij weet je zeker  dat je nooit op garantie hoeft te rekenen, ook niet op stofzuigers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten