donderdag 25 januari 2018

Een waarheid als een koe over hoe met de media om te gaan

Hoe kom ik over in de media? Een vraag  op dit moment actueel voor veel politici, want
het is     weer verkiezingstijd en er wordt op leven en dood gevochten voor een plaatsje in de  gemeenteraad, en het bijbehorend inkomen voor 4 jaar.
De komende maand zal je ze weer over elkaar zien buitelen in de media, al die lui die vechten om een zeteltje, en hopelijk gaat het er weer ouderwets aan toe met roddel achterklap, verdachtmakingen, seksuele beschuldigingen, en grote en kleine crisissen.
Er zal weer flink geblunderd worden. Er zullen crisissen bezworen moeten worden.
De voorlichters, spin docters, communicatie strategen of hoe al die praatjes makers, luchtfietsers en bellen blazers ook mogen heten hebben er maar een hele klus aan.
En verdienen dan ook navenant.
Kassa.

Ik heb een gratis advies voor ze, en daarvoor heb ik gesproken met een man die al 30 jaar mediatraining en crisiscommunicatie verzorgd, Frank Peters, een echte Master of Communication zogezegd, die net een boek heeft gepubliceerd onder de titel Media training voor iedereen, waar al die windhandelaars en luchtfietsers in de politiek nog wat van kunnen leren..
Dat laat zich eigenlijk samenvatten in een zin, een gouden regel, een adagium, een wijsheid,
die iedereen die in de media komt in zijn of haar oren moeten knopen, waar nooit van afgeweken mag worden want dat is een doodzonde en een regel die ten alle tijden moet worden toegepast.
Dat gratis advies, die wijze raad, die waarheid als een koe, dat axioma, dat
niet alleen voor politici geldig is maar voor iedereen die in de media komt, sluit  dit korte filmpje af.
https://youtu.be/RPZ9Ip-j-n4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten