donderdag 1 december 2016

De gewone man is verdwaald op de digitale snelweg

De gewone man plaatste een bestelling via de digitale snelweg.
Met  een paar klikken was de koop gedaan.
Met een paar klikken de betaling.
Daarna ontving de gewone man een e-mail  over levering van het stukje
magische moderne technologie waarop hij zijn oog had laten vallen. 
De levering was de volgende dag.
Maar waar?
Ook na meerdere malen herlezen van het bericht bleef dit onduidelijk.
Moest de gewone man nu nagelbijtend thuisblijven wachten of naar  een winkel
op een half uur reizen om de door hem bestelde  hippe  eigentijdse wondermachine
af te halen?
De gewone man belde de hulpdesk.
Daar was het heel erg druk meldde een elektronische stem.
Waarna de   verbinding automatisch werd verbroken.
Via facebook, twitter en e-mail kon hij een vraag stellen zag de gewone man
op het scherm van zijn computer.
Het zou minstens 24 uur duren voor er een antwoord kwam.
Ik ben verdwaald  en terechtgekomen in een elektronisch oerwoud,
dacht de gewone man.
En geen mens kan me helpen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten