De gewone man plaatste een bestelling via de digitale snelweg.
Met een paar klikken was de koop gedaan.
Met een paar klikken de betaling.
Daarna ontving de gewone man een e-mail over levering van het stukje
magische moderne technologie waarop hij zijn oog had laten vallen.
De levering was de volgende dag.
Maar waar?
Ook na meerdere malen herlezen van het bericht bleef dit onduidelijk.
Moest de gewone man nu nagelbijtend thuisblijven wachten of naar een winkel
op een half uur reizen om de door hem bestelde hippe eigentijdse wondermachine
af te halen?
De gewone man belde de hulpdesk.
Daar was het heel erg druk meldde een elektronische stem.
Waarna de verbinding automatisch werd verbroken.
Via facebook, twitter en e-mail kon hij een vraag stellen zag de gewone man
op het scherm van zijn computer.
Het zou minstens 24 uur duren voor er een antwoord kwam.
Ik ben verdwaald en terechtgekomen in een elektronisch oerwoud,
dacht de gewone man.
En geen mens kan me helpen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten