vrijdag 17 mei 2019

Het Europees parlement is totaal zinloos

Het is een totaal zinloze geldverslindende machine zonder nut of doel, waar een stelletje feestneuzen uit alle landen van de EU doelloos vergaderen zonder invloed op wat dan ook en daarna zich laven aan drank en spijs in chique restaurants en verboden geneugten die beter ongenoemd kunnen blijven: Het Europees parlement.
Ik spreek uit ervaring, want ik ben er diverse
malen geweest onder het mom van journalist te zijn, zowel in Brussel als Straatsburg, waar ik in een kelder contant een riante reis- en verblijfskosten vergoeding kreeg uitgereikt van een voorlichter zodat ik onbevooroordeeld verslag zou doen.
Heerlijk gegeten daar in Straatsburg, terwijl naast me een Italiaanse delegatie met een aantal dames copieus zaten te dineren en luidruchtig te flirten.
Lekker hotel ook.
Zo'n zetel in het parlement is toegang tot een leven als God In Frankrijk, riante vergoeding, en geweldige secundaire arbeidsvoorwaarden.
Een gouwe schnabbel.
Als dank voor de genoten dranken, spijzen en hotelovernachtingen ga ik uiteraard wel plichtsgetrouw
stemmen volgende week, en denk ik volg genoegen aan terug aan de keren dat ik klapwiekend van de whiskey weer uit de trein rolde hier in Amsterdam.
Wie zal ik nu eens het voorrecht van een verblijf in deze tuin van Eden gunnen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten