dinsdag 26 augustus 2014

Telefoneren

Telefoneren met bedrijven en instanties. Een van de terugkerende zegeningen van de moderne tijd. Vandaag bijvoorbeeld. Een willekeurig alledaags telefoontje met een willekeurige alledaagse organisatie. Je mag eigenlijk al blij zijn dat je ze überhaupt kunt bereiken, want soms wordt er aan de andere kant van de lijn meegedeeld dat het te druk is en dat je op een ander tijdstip moet bellen. Ook dat noemen ze service. Maar vandaag zijn de telefoongoden me gunstig gezind. Min of meer dan. Ik krijg namelijk verbinding, na lang wachtten. Je zou bijna halleluja gaan roepen. Eerst vertelt een bandje dat een keuze moet maken uit allerlei mogelijkheden. Ik kies mogelijkheid 1. Daarna gaat de telefoon ongeveer 20 keer over. Dan neemt een leuke vlotte jonge vrouw op. Haar stem heeft iets flirterigs. In mijn verbeelding. Ze begint me allerlei vragen te stellen. Een kruisverhoor. De antwoorden begrijpt ze niet allemaal. "Ja meneer, het is al laat, he." Het is in de middag. Tenslotte trekt ze een messcherpe conclusie. "Ik ga U doorverbinden meteen ander nummer, daar kunt U een afspraak maken." Ik wordt in de wacht gezet. Niet lang gelukkig. Dan is de vrouw met de aangename stem weer terug. Een en al vriendelijkheid. "Ja meneer, ik krijg daar een bandje. U moet morgen terugbellen, om half 9, naar het algemene nummer, en dan optie 2 kiezen, dan komt het allemaal in orde. Goeiemiddag". Pieppieppieppieppieppiep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten