dinsdag 20 juni 2017

Volkslied voor het aardappeloproer: Power to the pieper

Bij mij de barrio gaan ze groots herdenken dat er 100 jaar terug een aardappeloproer was.
Vanwege de honger.
De oostelijke eilanden waren destijds een nog grotere achterstandsbuurt dan heden ten dage, dus woede, opstand, verzet.
De vrouwen namen het voortouw, zo gaat de overlevering.
Nu is het een keurig gesubsidieerd festival, met rondleidingen, workshops, tentoonstellingen en optredens van lokale beroemdheden als Kapitein Koldijk en Jos Zandvliet.
Opeens bedacht ik me dat ik het definitieve lied over de aardappel heb geschreven, ergens eind vorige eeuw. Zeg maar het Volkslied voor het Aardappeloproer.
Een ballade over geschiedenis, heden en toekomst van de aardappel. "Power to the pieper".
Daarom het clipje hieronder.
Lijkt mij een goed idee als de schoolkinderen op de eilanden dit instuderen en zingen op dat driedaagse festival.
Tis maar een ideetje.
https://youtu.be/YaIoTtHj7CM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten