vrijdag 3 november 2017

Joods Historisch Museum en Tropenmuseum slachtoffer van Uitkrant


Hoewel het  helemaal tegen mijn karakter ingaat wil ik hier toch even een potje klagen.
Meestal ben ik de vrolijkheid zelf en het zonnetje in huis.
Maar er zijn grenzen.
Ik heb een klacht over de Amsterdamse Uitkrant, het blad waarvan ik verwacht het me zal gidsen door het overstelpende cultuuraanbod van de stad.
Een serieuze klacht.
Een klacht die gaat over domheid, luiheid of welbewuste slechtheid.
De Amsterdamse uitkrant is de afgelopen jaren verworden tot een  reclameblad met melige rubrieken, columns vol onnozel gebabbel en tips voor zogenaamd hippe restaurants en trendy winkeltjes.
Wel handig, dan weet ik in ieder geval waar ik niet heen moet gaan.
Want alles wat hip, modern, trendy en echt van deze tijd is mijdt ik als de builenpest.
Dat is een stuk goedkoper.
Maar daar gaat het me niet om.
Dat zal me worst wezen.
Ze doen maar wat ze niet laten kunnen.
Er is iets veel ergers aan de hand met die uitkrant.
Ze verwaarlozen hun kerntaak, het geven van adequate informatie over culturele hoogtepunten in Amsterdam.
Daarin schieten ze schromelijk tekort.
In dit filmpje https://youtu.be/afa1p59srPk
geef ik twee voorbeelden van bijzonder belangrijke informatie over het Tropen- en Joods historisch museum in de
 Uitkrant van november 2017 ontbreekt.
Het is schandalig, het is ontluisterend, het is diep droevig
en het is maar dat U het weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten