maandag 14 oktober 2019

1 op de 3 bijles, afschuwelijk

1 op de 3 kinderen heeft bijles.
Het is een afschuwelijk bericht.
Je moet al naar die rotschool.
Je moet al huiswerk maken.
En dan nog bijles.
Het is kindslavernij.
Zo wordt de kinderen duidelijk gemaakt dat het leven geen pretje mag zijn.
Zo worden ze tot slaven van onze neoliberale consumptiemaatschappij gemaakt.
Een maatschappij die aan zijn eigen tegenstellingen ten onder zal gaan.
Of aan het klimaat.
Ik heb nooit bijles gehad.
Ik maakte nooit huiswerk.
Ik verveelde me dood op die rotschool.
Ik was een meester in het verzinnen van drogredenen om die last te ontlopen.
Dat heeft me veel goeds gebracht.
Daarom roep ik alle jongeren op om te staken tegen huiswerk en bijles
Doe het desnoods het onder het mom dat je staakt tegen het klimaat.
De beste drogreden die momenteel voorhanden is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten