zaterdag 14 maart 2015

Moet ik gaan stemmen?

Moet ik gaan stemmen? Bij de verkiezingen voor organisaties die beter afgeschaft kunnen worden omdat ze nutteloos zijn (provinciale staten)? Verkiezingen voor instanties waar beter  techneuten dan politici aan het roer kunnen staan (waterschappen)?
Stemmen op mensen die ik niet ken. Op organisaties die dingen beloven die ze nooit nakomen. Die programma's hebben die gespeend zijn  van realisme.  Die een eeuwigdurende baantjescarrousel draaiende houden. Die handenvol geld kosten zonder dat duidelijk wordt waarom. Als je er iets van hoort heeft het te maken met corruptie, machtsmisbruik, incompetentie en geldverkwisting. Ik kan met gemak een lange lijst met namen en schandalen samenstellen.
En waarom hoor ik dit  niet bij de burgerlijke pers? Waarom proberen die ons allemaal naar de stembus te jagen? En waarom maken ze allemaal zo openlijk reclame voor de zittende machtspartijen, met de pvda voorop? Omdat zij de slippendragers van die macht zijn? Ze zelf later ook zo'n riant betaald baantje willen? Of is het domheid? Onkunde? Beroepsdeformatie?
Wat te doen? Stemmen of niet?  Die beslissing valt op de verkiezingsdag zelf. En hangt af van  toevalligheden die nu nog niet te voorspellen zijn. Een ding is wel zeker: Het toeval heeft zich nog nooit vergist..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten