maandag 22 februari 2016

Xandra Brood Rock 'n Roll Widow

Xandra Brood Rock 'n Roll widow
Als ik ooit mijn memoires van de Staats tv publiceer zal ik dan ook mijn ontmoeting met Herman Brood erin opnemen? We schrijven eind jaren '80. Herman was wereldberoemd als muzikant en schilder. Ik was een kleine krabbelaar in de marge van de media. Regelrecht vanuit de staatliedenbuurt deed ik verslag van de toenmalige revolte  van een verwende generatie nihilisten.
Ik woonde toen in een sloopwoning in de Indische buurt en Herman had een atelier ergens in de Pijp. Hij was toen politicus en kandidaat voor de gemeenteraad namens de politieke partij BakkerBrood. Opgericht door advocaat Jaap J. Bakker, die toen was geschorst wegens chaotisch gedrag en slechte administratie. We zochten Herman daar op. Hij gaf een  interview terwijl hij een spelletje tafeltennis met Jaap J. Bakker speelde. Desondanks werden Herman noch Jaap  in de gemeenteraad  gekozen. Ikzelf 25 jaar later ook niet voor mijn eigen partij de Radicale Oppositie Beweging ( de R.O.B.). Zouden Herman's avonturen als politiek kandidaat ook voorkomen in dit boek van zijn weduwe?
 https://youtu.be/V2_oEkGovYg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten