woensdag 24 augustus 2016

Blij dat ik niet getrouwd ben

Een slecht huwelijk lijkt me niet leuk.
Ik zie ze wel eens lopen, slechte huwelijken.
Op de markt.
In winkelstraten.
Verwrongen gezichten.
Koele conversatie.
IJzige stiltes.
Woede uitbarstingen.
Gevloek.
Geschreeuw.
Verwoeste levens.
Verloren jaren.
Blij dat ik niet getrouwd ben.
Schijnt een goudmijn voor een schrijver te zijn.
Vaak zie naast zo'n slecht huwelijk een klein kind lopen.
Het grootste slachtoffer.
Ongelukkig kijkend.
Niet begrijpend waar al die ruzie voor nodig is.
Krijgt vaak zomaar een mep.
Wordt om niets de huid vol gescholden.
Blij dat ik niet zo'n kind ben.
Over zo'n kind gaat de roman "Moederziel" van Krijn Peter Hesselink.

Een interview met Krijn Peter Hesselink staat hier https://youtu.be/7btWR4Dmfog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten