woensdag 11 januari 2017

Weg met de winter en die klimaathoax geloof ik niet meer.

Ik haat de winter.
Een heel naar bericht.
Ik hoor net dat ik dagen met sneeuw, ijs en snijdende wind tegemoet ga.
Kou.
Barre tijden.
De hel.
Waardeloos
Ik haat de winter.

Hoe zit het met die klimaatverandering waar ik me zo op verheugde?
Het zou hier  een paar graden warmer worden.
Mediterrane temperaturen.
Palmbomen.
Massale wijnbouw.
Weg met de winterjas.
Ik zag het helemaal zitten.
Maar niks van dat alles.
Met verheugde gezichten spreken alle weergoeroes over het winterweer, maar ze 
vergeten de mensen die  door het ijs zakken, verdrinken, doodvriezen, de geamputeerde 
ledematen, de gesprongen leidingen, de huizen zonder verwarming, en zo kan ik nog 
wel een tijdje doorgaan.
Binnenkort komen weer alle tv programma’s uit Friesland.
Komt er een elfstedentocht?
Opzouten ermee.

Ik eis mooi weer. 
Ik eis lente.
Nu.
Maar daar hoor je de politiek niet over.
En die klimaathoax geloof ik ook niet meer.

.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten