vrijdag 11 augustus 2017

BAN DE BAKKEN

Zelf ben ik ooit, in een ver grijs en triest verleden ambtenaar geweest. 
Bij de fiscale inlichtingen en opsporingsdienst. U moet zich daar niet teveel van voorstellen. 
Ik was vooral goed in  papier verplaatsen, paperclips tellen, potloodkluiven, tafeltennissen en 
beheren van een kantoortuin met citroengeranium, komkommers en tomaten. 
En zoals ik waren   er velen die daar ongeïnspireerd hun tijd stuksloegen.
Ambtelijke dwalingen, domme beslissingen en foute plannen waren aan de orde van de dag.
Maar daarover zult U van mij niks horen want ik heb een geheimhoudingsplicht.
Sinds die tijd heb ik wel een fijngevoelige antenne voor stupide overheidsgedrag. 
En  zo trof ik laatst weer een voorbeeld bij mij om de hoek. 
Zo'n ideetje bedacht vanachter het bureau dat in de praktijk slecht louter ellende oplevert. 
Met dank aan de gemeente Amsterdam.
Goedbedoeld door iemand die vast iedere dag in de file staat vanuit Purmerend of Almere en \geen feeling heeft met Amsterdam wanneer hij gezeten achter het bureau zijn onzalig plannen \bedenkt.
Laat hij gaan papier verplaatsen, paperclips tellen, potloodkluiven, tafeltennissen en beheren van 
een kantoortuin met citroengeranium, komkommers en tomaten. 
En val ons arme burgers niet lastig met maatregelen die dom zijn, voor meer gevaar zorgen, de verkeersveiligheid bedreigen en het monumentale stadsgezicht aantasten.
Waar ik het over heb?
De onrust die is onstaan  door de plaatsing van een tweetal lelijke grote afvalcontainers 
\voor glas en papier bij het fietspad tussen laagte kadijk en entrepotdok

Hierdoor is een gevaarlijke verkeerssituatie ontstaan waarbij de zichtlijnen voor het verkeer 
worden geblokkeerd.

Door die bakken is het zicht van en  op Spelende kinderen,   scootmobielen en fietsers van alle kanten ernstig gehinderd, 
Het is wachten is het eerste slachtoffer.
Bewoners  leven in continue angst voor een fataal ongeval op deze plek.

Daarbij komt dat die bakken niet nodig zijn.
Er zijn  genoeg plekken waar men met glas en papier  kan dumpen.
Er trouwens dat hele scheiden van afval is sowieso zinloos.

Op de dagen waar vuil wordt opgehaald is er nu te weinig ruimte voor vuilniszakken van \
de omwonenden door die grote lelijke bakken.
En dan tasten die bakken ook nog het monumentale zicht op het prachtige entrepotdok aan.
Weer een voorbeeld van cultuurbarbarij van de gemeente Amsterdam.
Talloze protesten mochten tot op heden niet baten.

De hoop is nog steeds dat de gemeente tot inkeer komt en de bakken verwijdert voor 
het eerste ernstige ongeluk plaatsvind 
Er gaan al geluiden op om het heft in eigen handen te nemen, en een buurtactiecomité is in 
oprichting onder de naam “BAN DE BAKKEN".

Kijk U naar deze documentaire: https://youtu.be/7y75o9X2lMo 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten