dinsdag 8 augustus 2017

Ik heb een fijne antenne voor stupide overheidsgedrag.

Zelf ben ik ooit, in een ver en triest verleden, ambtenaar geweest.
Bij de fiscale inlichtingen en opsporingsdienst.
Als assistent adjunct commies.
Oftewel loopjongen.
U moet zich daar niet teveel van voorstellen.
Ik was voornamelijk bezig met papier verplaatsen, paperclips tellen, potloodkluiven, tafeltennissen en beheren van een kantoortuin met citroengeranium, komkommers en tomaten.
En veel zinloos rondlopen.
En zoals ik waren   er velen die daar ongeïnspireerd hun tijd stuksloegen.
Ambtelijke dwalingen, domme beslissingen en foute plannen waren aan de orde van de dag.
Maar daarover zult U van mij niks horen want ik heb een geheimhoudingsplicht.
Sinds die tijd heb ik wel een fijngevoelige antenne voor stupide overheidsgedrag.
En  zo trof ik laatst weer een voorbeeld bij mij om de hoek.
Zo'n ideetje bedacht vanachter het bureau dat in de praktijk slecht louter ellende oplevert.
Met dank aan de gemeente Amsterdam.
Goedbedoeld door iemand die vast iedere dag in de file staat vanuit Purmerend of Almere en geen feeling heeft met Amsterdam wanneer hij gezeten achter het bureau zijn onzalig plannen bedenkt.
Laat hij gaan papier verplaatsen, paperclips tellen, potloodkluiven, tafeltennissen en beheren van een kantoortuin met citroengeranium, komkommers en tomaten.
En val ons arme burgers niet lastig met maatregelen die dom zijn, voor meer gevaar zorgen, de verkeersveiligheid bedreigen en het monumentale stadsgezicht aantasten.
Waar ik het over heb?
Kijk U naar deze documentaire: https://youtu.be/7y75o9X2lMo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten