maandag 26 februari 2018

Als ik toch eens rijk was als de prins zou ik geen last van die klotewinter hebben

Als ik toch eens rijk was. Dan zou ik zo snel mogelijk weggaan uit Nederland om de kou te ontlopen. Wat een kloteweer.  Ik haat de winter. Het liefst pakte ik het vliegtuig naar een plek waar het nu lekker weer is. Want wat heb aan die zon als de temperatuur zo laag is dat de  wind je door je botten snijdt, je alleen in vijf lagen kleding naar buiten kunt en daardoor dan als een mummie rondloopt.
Ik moet nu vol jaloezie denken aan een adellijk persoon die ik ooit eens heb ontmoet, de puissant rijke Prins van Lignac.
"Slecht weer? Daar hebben wij rijke mensen geen last van. Ik ben altijd ergens waar  het goed weer is. Net zo makkelijk".
Ik sta nu in de survival modus. Kachel hoog, voedselvoorraden in huis, en binnenblijven tot deze kou voorbij is.
Voor mij is iedere winter een horrorwinter.
Ik ben niet zoals de Prins van Lignac, die zichzelf omschreef met de woorden "Ik ben de zon, ik schijn voor iedereen."
Ik ben meer de maanloze nacht, onheilspellend, met zwarte gedachten over ondergang en uitzichtloos lijden.
En rijk zal ik ook wel niet meer worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten