maandag 1 december 2014

IDFA

Het  was de ouwe oproerkraaier Jan Vrijman die me ooit voor het karretje spande van het IDFA. Of ik daar niet wat tv programaatjes voor kon maken? Voor hun 3e editie. Want de nationale tv had geen interesse. Toen was het IDFA nog een klein filmfestivalletje in de Balie en de naastgelegen inmiddels gesloten  bioscoop  Alfa. Nu is het IDFA een megafestival  waar door de hele stad vlaggen voor wapperen. Die linkse VPRO doet er op tv verslag van. Bij hun tv-gids is een bijlage ter promotie.  En zo zie je maar. Een IDFA is een succes. Een paradepaardje. Ze zitten nu in een duur kantoorpand aan het Frederiksplein. Zelf heb ik er niks meer mee te maken. Ik kom er al jaren niet meer. Is het me misschien een beetje te burgerlijk  geworden? Te truttig? Te politiek correct? Te keurig? Te saai? Of had ik er gewoon genoeg van? Ik heb me in ieder geval jarenlang met andere dingen beziggehouden. Met mijn poten in de modder gestaan van de multiculturele samenleving. Gebikkeld, geschopt en gezeurd tegen de lokale politiek. Maar vorig jaar heb ik nog wel een compilatie gemaakt (met dan aan het gemeentearchief) van de programma's uit de jaren 80  en 90. Gewoon omdat ik daar zin in had. Ome Jan Vrijman zit daar ook nog even heel kort in. Voor de mensen die willen zwelgen in nostalgie is hier de link http://youtu.be/LIBo3wQdFgg?list=UUejs8GnmUOtqJCU3aSXfijg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten