maandag 6 juni 2016

Dank je wel Lodewijk Asscher.

Dank je wel Lodewijk Asscher. Heel hartelijk bedankt. Uit het diepst van mijn hart. Afgelopen week vestigde je terecht de aandacht op een groep die zwaar onder discriminatie lijdt. De oudere. En de oudere werkloze. Niemand wil hem of haar. Hij of zij wordt uitgekotst. Met de nek aangekeken. Die groep krijgt het zwaar voor de kiezen. Dat kan volgens jou niet blijven duren. Er moet wat gebeuren. Wat, dat zei je er niet bij, maar dit terzijde.
Goed dat jij voor die groep opkomt, Lodewijk.. Dus ook voor mij. Ik, een arme, oude zieke man die een zwaar leven heeft. Gebukt gaat onder vernederingen en beledigingen. Die doof wordt van al het ongenuanceerde geschreeuw om me heen. Eindelijk hoor ik ook bij een gediscrimineerde groep, en ik kan je niet vertellen hoe bij ik daarmee ben. Eindelijk wordt mijn leed erkent. Eindelijk kan ik me wentelen in de slachtofferrol. Zwelgen in het onrecht dat me wordt aangedaan. Daarom schreef ik een gedicht voor jou, Lodewijk. Komt dat gedicht:

Ik ben slachtoffer van discriminatie
Van racisme en intimidatie
Vanwege mijn afkomst en mijn kleur
Heb ik te maken met oeverloos gezeur
Domme mensen met domme argumenten
Aandachtjunks in een pap zonder krenten
Door hun eigen frustratie ingegeven
Vertellen ze mij hoe ik moet leven
Ik eis respect ik eis waardering
Of krijg allemaal de vliegende tering
Ze willen me van alles verbieden
Opzouten stelletje geestelijk invaliden
Ik mag niet dit en ik mag niet dat
Maar al jullie azijnpissers kunnen me wat
Ik eis respect ik eis waardering
Of krijg allemaal de vliegende tering
Val mij niet lastig met al dat gezeik
Ik ben de baas in mijn eigen koninkrijk
Ik doe wat ik doe en vraag niet waarom
Al jullie betweters zijn een beetje dom
Ik eis respect ik eis waardering
Of krijg allemaal de vliegende tering

Om de jongeren te bereiken heb ik er ook een rapnummer van gemaakt. En ik weet dat ook jij Lodewijk van rap houdt, bijvoorbeeld van de Beasty Boys.
Misschien kun je het nog gebruiken in je verkiezingscampagne. Anders stel ik het wel gratis ter beschikking aan de anti discriminatie beweging, de Ramadan vierders, de ramadan haters, de Erdogan fanclub, DENK, Sylvana Simons, Zwarte Piet activisten, door islamofobie getroffenen , slachtoffers van homohaat, christenvervolging, uitsluiting, zich achtergesteld voelende allochtone jongeren en iedere zich achtergesteld voelende groepering. .Je weet zelf. Ik zeg je.
Ok, komt dat rapnummer.

https://youtu.be/ZL8zAxreCCI

Geen opmerkingen:

Een reactie posten