zaterdag 3 augustus 2019

Vlinderfobie


Ik ben een sentimentele oude man aan het worden, en krijg de laatste tijd opeens een onverklaarbare  interesse in planten en dieren, terwijl ik niet gehinderd wordt door kennis op dat gebied.
Het is een beetje zorgelijk, straks ga ik nog een extreme ideologie aanhangen en radicale standpunten over faunabeheer, natuurbescherming, dierenleed of overbevolking aanhangen en met een spandoek door de straten marcheren.
Met bijbehorende nachtmerries.
Zo vallen me de laatste tijd allerhande ontwikkelingen op.
Er staan in de buurt waar ik mijn sombere woning heb veel vlinderstruiken.
Maar zelden of nooit zie ik  een vlinder die elegant door lucht klapwiekt.
Onverklaarbaar en aanleiding tot vele vragen.
Hebben vlinders een hekel aan onze buurt?
Is het onleefbaar voor ze?
Teveel luchtverontreiniging? 
Teveel lawaai?
Of hebben ze last van  de almaar toenemende vlinderfobie?
En is daar eigenlijk  al een meldpunt voor?
In mijn dromen hoop ik antwoord te krijgen en daarom nu even een middagdutje.
Een Hazenslaapje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten