maandag 3 augustus 2020

Kotsen op de plee met de Staatstv

Augustus 2020 is de maand waarop we gedenken dat het 35 jaar geleden is dat ik voor het eerst op de lokale televisie in Amsterdam verscheen en gelijk er een hardnekkige verslaving aan overhield die tot op de dag van vandaag voortduurt met alle consequenties voor mijn dagelijks leven en de paar mensen met wie ik nog contacten heb, een addictie die me ook door de jaren heen een flink aantal vijanden heeft opgeleverd en een hoop kinnesinne en rancune.
Alle banden met mijn filmpjes van historisch belangwekkend materiaal uit de begintijd, mijn persoonlijk archief voordat youtube bestond, liggen ergens opgeslagen in de spelonken van het gemeente archief van Amsterdam, dus als ik iets uit die tijd zou willen vertonen is dat een ingewikkelde onderneming waarin vele klippen dienen te worden ontweken, een project waar ik uiteraard van af zie vanwege mijn verregaande lamlendigheid.
Wel heb ik van een mij sympathieke medewerkster van Salto, Anne, ooit een paar dvd's met wat historisch belangrijk materiaal gekregen, waarvan ik overweeg ik het kader van herdenking van deze belangrijke maand enkele fragmenten openbaren, maar dan zal ik ze eerst moeten opdiepen uit de chaos die in mijn bedompte woning heerst en kijken of het niet te pijnlijk is om dit materiaal nogmaals aan de openbaarheid prijs te geven.
Dat wordt een pijnlijke confrontatie met het verleden.
Zo herinner ik mij dat de eerste opname die ik ooit maakte een promovideo was waarin meerdere mensen reclame maakten voor het programma waaraan ik meewerkte met een kreet die in de toenmalige tijdgeest paste namelijk: "Kotsen op de plee met de Staatstv" en heden ten dage volgens sommigen goed bruikbaar zou zijn voor de NOS, dus misschien was ik mijn tijd wel voor vooruit en toen heel hip, moderne en actueel.
Nu even de rest van de dag die dvd's opsporen.
Opdat wij niet vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten