dinsdag 28 april 2015

brief aan Natasha Gerson

Waarom zetten zoveel mensen zich toch af tegen ons ouderen?  Is het domheid? Dwaasheid? Doodsangst?
Op koningsdag zette ik een filmpje online met het liedje Prins Pilz (https://youtu.be/sQpPrn8AX_U?list=PL0AC7D936F44ECA45), van de Radicale Ouderen Band. Reactie van Natasha Gerson uit Balkbrug, bekend als heks en waarzegster: " Rob Zwetsloot Sorry maar als je nu nog met 'prins prins' gezwets aankomt ben je echt bejaard."
Inderdaad Natasha, ik ben bejaard, en ik ben er trots op dat ik deze  leeftijd heb mogen bereiken na een leven vol gevaar, tegenslagen en ontberingen. Door bikkelen en buffelen heb ik meegeholpen aan de opbouw van dit land. Het lichaam is versleten en wrakkig, en de geest is in vroeger tijden blijven hangen. Ik ben nog steeds voor terugkeer van de republiek en vindt het koningshuis maar een zielige poppenkast.
Ouderen hebben trouwens de wijsheid in pacht, en van hun schat aan ervaring zouden de jongelui nog een hoop  kunnen leren.
Daarom hebben we de Radicale Ouderen Band. Maar misschien gaan we wel de politiek in als Radicale Ouderen Beweging. Want we zijn dan wel bejaard en wrakkig maar nog helder en bij de pinken.
Ik ben bejaard en ik ben er trots op.
Het is maar dat je het weet  Natasha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten