maandag 1 mei 2017

Macron et moi.

De invloed van de politieke bijeenkomsten in een beroemd en berucht Amsterdams 
dranklokaal hebben een onmiskenbare invloed op de Franse presidentsverkiezingen, en 
met name op de kandidaat Emmanuel Macron, bijgenaamd de cocosmakroon.
Mijn bijdrage is daarin zeker van belang.
U kent me:
Verlegen, bescheiden, dienstbaar,  rechtvaardig en nederig.
Dat is mijn karakter.
Ik blijf het liefst op de achtergrond en probeer zo min mogelijk op te vallen.
Ik bemoei me nergens mee, en heb nooit een omstreden mening.
Er is geen grijzere muis dan ik.
Terwijl ik tot mijn verwondering keer op keer moet constateren dat ondanks deze nobele 
levenswijze op vele gebieden een voorloper ben,
Ik ben  geen trendvolger, integendeel.
Ik blijk keer op keer een trendsetter.
Ik zou daar talloze voorbeelden van kunnen geven.
Ik zeg dit uiteraard in alle bescheidenheid.
Het laatste voorbeeld is de Franse presidentskandidaat Emmanuel Macron
de cocosmakroon.
Die neemt deel aan de verkiezingen met  een beweging die zich E.M. noemt, 
En Marche.
Toevallig de zelfde letters als de initialen van zijn naam.
Braafste jongetje van de klas en ideale schoonzoon die
Emmanuel Macron, de cocosmakroon
En dat komt mij bekend voor.
Bij de  verkiezingen voor de gemeenteraad in Amsterdam ,drie jaar terug, was ik  lijsttrekker 
van de R.O.B., de Radicale Oppositie Beweging.
Onze  campagne werd door nationale en internationale media opgepikt 
als nieuw en revolutionair., ook  in Frankrijk.
Met affiches van wereldwijd bekende kunstenaars en een uitgekiende mediastrategie.
Ik zeg dit in alle bescheidenheid.
Met mijn uitstraling van ideale schoonzoon, bolleboos en moederskindje was ik de 
gedroomde kandidaat om de stad uit het moeras te trekken.
Door een cordon sanitaire en mogelijke verkiezingsfraude werden we helaas niet verkozen.
Amsterdam zal daar nog de zure vruchten van plukken en spijt krijgen als haren op het 
hoofd van Eberhard van der Laan,.
Ik zeg dit in alle bescheidenheid.
We waren een paar jaar te vroeg voor de meeste  kiezers,  die ons in hun onnozelheid 
niet begrepen, maar we begonnen een trend die nu Emmanuel Macron, bijgenaamd 
cocosmakroon, tot ongekende hoogten heeft opgestuwd.
Tijdens de politbureauvergaderingen van de Radicale Oppositie Beweging in een beroemd 
en berucht drankokaal in Amsterdam liepen de gemoederen hoog op en werd ternauwernood 
een handgemeen voorkomen toen de vraag aan de orde kwam hoe we op dit 
kopieergedrag moeten reageren.
Hoe krijgen we erkenning die we verdienen?
Wat gaat Emmanuel Macron, bijgenaamd cocosmakroon, doen om ons te bedanken?
Of gaat Emmanuel Macron, bijgenaamd cocosmakroon net doen of zijn neus bloedt en 
alsof hij nog nooit van de Radicale Oppositie Beweging heeft gehoord?
Dat zou schandalig en laaghartig zijn.
Echt iets voor een politicus.
Dan zal  ik echter vergevingsgezind zijn en hem gewoon zijn gang laten gaan.
Ik ben immers te verlegen, bescheiden, dienstbaar,  rechtvaardig en nederig 
om mijn aandeel in zijn succes op te eisen.
Emmanuel Macron, bijgenaamd cocosmakroon, zal moeten leren leven met die zonde. 
Ik wens hem veel schuldgevoel.
Dit zeg ik in alle bescheidenheid 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten